3x bus, 3x veerboot, 1x taxi en..... een heli..... - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van MarBer - WaarBenJij.nu 3x bus, 3x veerboot, 1x taxi en..... een heli..... - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van MarBer - WaarBenJij.nu

3x bus, 3x veerboot, 1x taxi en..... een heli.....

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg MarBer

28 Januari 2014 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

En toen was het zover! Ons avontuur: de doorsteek van de Andes van Chili naar Argentinië. Om 8 uur zaten we in de bus en via een fotostop bij een grote waterval door diverse uitgesleten lava kanalen (wat een water geweld en een kabaal!) waren we in Petrohue. Om 10.15 in de boot voor een doorsteek van 2 uur langs hoge bergen en 4 besneeuwde vulkaan toppen. Om half een gingen we van boord in Peulla voor een stop van 3 uur voor lunch en eventueel een excursie. We bezweken voor een helikoptervlucht boven de top van de vulkaanberg de Tronador, 3500 meter hoog. En daar vlogen we in een kleine gele helikopter als een vogel boven de sneeuwmassa, 2 gletschers en smaragdgroene bergmeren...... Wat een adrenalinekick!!!!
Na de lunch ging de route verder per bus door de jungle over een smalle roughroad. En dan staat er ineens een houten poort op het hoogste punt van de weg: bienvenidos a Argentina! Pas na een kwartier bereiken we een mini douane kantoor bij de bootsteiger. Dat gaat wel een uurtje duren....
Dan nog 20 minuten varen, 3 km met de bus en vervolgens nog een boottocht van 1 1/2 uur op het dek in het warme namiddag licht.
Boven ons cirkelen 7 condors... Wat een dag. Op de steiger staat voor ons een taxi klaar, Om half 10 zijn we moe en zeer voldaan in ons hotel.

• 28 Januari 2014 - 13:32

Els:

Hoi Marga en Berend,

wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken. Erg leuk om dat zo mee te lezen. Vooral de oversteek naar Argentinie zou ik zo mee willen doen. En niet te vergeten de helicoptervlucht. Soms, heel soms doen we dat ook en hebben daar nog nooit spijt van gehad.
    Blijf genieten, gaan wij ook doen./

lieve groet
    els en Jan

• 28 Januari 2014 - 13:36

Frank & Thecla:

Allemachtig, prachtig .... toch een heel klein beetje jaloers ,,,, Maar; GENIET DUBBEL!
    Liefs uit een fris Ardennen!!

• 28 Januari 2014 - 13:48

Diana:

SUPER!!! Die heli vlucht! Dat heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me geweldig. Groetjes van hier, Diana.

• 28 Januari 2014 - 15:50

Ellen:

Deze dag zullen jullie niet snel vergeten denk. Enkel jammer dat er zo veel moois in een dag zit,het zou eigenlijk beter verdeeld moeten zijn. Geniet er lekker van. Liefs van Ellen

• 28 Januari 2014 - 19:41

Ineke:

Lieve Marga en Berend,

Wat een geweldige reis en vooral wat een overweldigende natuur. Onvoorstelbaar mooi lijkt me.
    Geniet ervan.

Lieve groet