Zo Ande(r)s - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van MarBer - WaarBenJij.nu Zo Ande(r)s - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van MarBer - WaarBenJij.nu

Zo Ande(r)s

Blijf op de hoogte en volg MarBer

10 Februari 2014 | Argentinië, Puerto Iguazú

Decadent liggend met een cocktail aan het zwembad van ons 4 sterren hotel in tropisch Iguazu, hier onze indruk van de laatste dagen in de Andes.
Purmamarca kent veel toeristen, maar is nog authentiek Indiaans. Loslopend vee, veel paarden, markt met inheemse (?) produkten en vooral overal omheen bergen in meer kleuren dan de regenboog. Twee avonden goed lokaal gegeten met veel authentiekere penja's. Echt genoten! Vanuit ons mooie onderkomen in dit dorp twee autotochten gemaakt. Het aparte van de Andes is dat je naar een pas omhoog serpentient en dat je na zo'n 3500 m punt niet omlaag gaat, maar doorrijdt over een hoogvlakte van 3000 m hoog, natuurlijk met cactussen, lama's en ezels. Die dag was de pas hoger dan 4000m en in de hoogvlakte lagen zoutmeren. Ooit water, maar toen de toevoer stopte en de zon bleef ingekoekt tot een witte zoutlaag van een halve meter dik. Toen wij er aankwamen bleek er iets bijzonders: de overvloedige regen van dit jaar heeft de zoutvlakte onder water gezet. Een grote blauwwitte spiegel, waar moeilijk te onderscheiden was waar de wolkenlucht ophield en het wateroppervlak begon. Na een voetbad in dit meer terug het pasje (!) over en 's middags nog een andere mooie vallei met indianendorpjes in. De fascinerende Andeskleuren zijn rood gesteente en een groene gloed van vegetatie, sterk en op onwaarschijnlijke plekken.
De volgende dag de autorit, deels relaxt, deels toch nog gestresst via Juyjuy (spreek uit goeigoei), naar het vliegveld van Salsa. Auto ingeleverd en ingecheckt. Probleemloos. Dag Andes. Op naar ons volgend avontuur.

• 11 Februari 2014 - 00:14

Ellen:

Wat een hoogte! Hadden jullie genoeg cocobladeren gegeten voor de hoogte ziekte, of hebben jullie daar geen last van. Mooie verhalen trouwens en fotoos. Ik kan erg met jullie meeleven. veel liefs Ellen

• 11 Februari 2014 - 00:14

Ellen:

• 11 Februari 2014 - 00:41

Fieke:

Is de reis al afgelopen dan? Jammer! Was net een reisboek.

• 11 Februari 2014 - 07:45

Ineke:

Wat een fantastische kleuren. Onvoorstelbaar hoeveel jullie zien en welke afstanden jullie afleggen! Genieten dus.

• 11 Februari 2014 - 16:13

Ruth:

jaaa Purmamarca ! mooi he al die bergen, ook in Humahuaca geweest ?
    oooh ik krijg heimwee van jullie verhalen
    daaaag Ruth