3 dagen Natuur bij Bariloche - Reisverslag uit Ñirihuau, Argentinië van MarBer - WaarBenJij.nu 3 dagen Natuur bij Bariloche - Reisverslag uit Ñirihuau, Argentinië van MarBer - WaarBenJij.nu

3 dagen Natuur bij Bariloche

Blijf op de hoogte en volg MarBer

31 Januari 2014 | Argentinië, Ñirihuau

Pampa Linda (zowel vernoemd naar eigenaresse Linda, als 'mooie pampa' in het Argentijns) ligt aan de voet van de Tronador, grensberg met Chili, de hoogste van dit deel van de Andes en altijd met gletschers bedekt. Vanuit onze kamer in de hostelleria hebben we twee van de drie dagen helder zicht op de top. Letterlijk hoogtepunt van ons verblijf hier was de wandeling naar de Refugio Otto Meijling, op 2050 m hoogte aan de rand van de grote gletscher. Na 4 uur wandelen en 1100 m stijgen bereikt. Schitterend, uitzichten en veel condors. Mooi als zo'n grote roofvogel drijvend op thermiek opeens zo'n 20m boven je hoofd zeilt, altijd te snel om goed op de foto te krijgen. De dag ervoor en erna andere mooie wandelingen gemaakt. Laatste middag regen, maar dat kon de pret niet meer drukken. Pampa Linda is een heerlijke plek met goed eten en erg aardig personeel. Nu door sjofer Oscar afgeleverd op het vliegveld van Bariloche kijken we voldaan terug. En vol gespannen verwachting naar de volgende bestemming in dit reusachtige land: via Buenos Aires (BsAs) naar de hitte van Salta.

• 01 Februari 2014 - 15:02

Lies Adelbert:

Hoi jongens, wat klinkt dat allemaal exotisch. Een werkelijk andere wereld. En nog zo veel voor de boeg. Grappig trouwens, ik las eerder van jullie bezoek aan een vismarkt, waar ook dolfijnen zwommen. Ik de naam van die vismarkt gegoogeld en ja hoor, een uitgebreid filmpje hiervan. Vanuit mijn luie stoel bij de kachel.
    Maar goed, het heeft toch niet mijn verlangen naar weer es een grote reis verminderd. Gelukkig heeft Frits nu in zijn planning dat we volgend jaar iets groots en meeslepends gaan doen. Hoera. Misschien ook wel Zuid Amerika. Ben nu aan het kijken naar de Pantanal. Prachtige docu van gezien. Nou, ik zal jullie niet verder ophouden. Veel plezier nog en veel mooi weer gewenst, liefs van Lies.

• 02 Februari 2014 - 12:03

Fieke:

Lijkt wel of het steeds spannender en mooier wordt! Ik wil oooook!!